هر ایرانی ۱.۵ کوئری



احتمالاً می‌دانید که ایران رتبه پنجم را در بین استفاده کنندگان گوگل به خود اختصاص داده است. به عبارت دیگر گوگل سالیانه بیش از ۳۶میلیارد و ۵۰۰میلیون جستجو، فقط از ایران دارد.
شاید این عدد خیلی بزرگ به نظر برسد، اما استفاده‌ی ما از گوگل بیشتر از این حرف‌هاست. می‌پرسید چطور؟!
در آماری که ارائه شد، تعداد افرادی که از VPN استفاده می‌کنند و همچنین میزان استفاده از سرویس‌های جانبی گوگل مانند Google Maps را در نظر نگرفتیم.

اما واقعیت داستانی که در جستجوی گوگل اتفاق می‌افتد چیست؟!
گوگل در یکی از صفحات داخلی خود به‌نام Inside Search، بخشی تحت عنوان The Story را ارائه داده که فرآیند جستجو کاربران در گوگل را به تصویر کشیده است. (در پُست‌های بعدی درباره این فرآیند بیشتر صحبت خواهیم کرد)

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، در مدت زمانی که صفحه لود شده است (حدود ۳۰ثانیه) تعداد ۱.۱۵۷.۴۰۰جستجو در گوگل انجام شده است. این عدد نشان می‌دهد در هرثانیه تعداد ۳۸.۵۸۰جستجو در گوگل انجام می‌شود.
حال تصور کنید در یک روز چقدر جستجو در گوگل انجام می‌پذیرد؟ در ۲۴ساعت تعداد ۳.۳۳۳.۳۱۲.۰۰۰جستجو در گوگل انجام می‌شود. این عدد نشان‌دهنده تعداد جستجوهای کل کاربرانِ گوگل از کشورهای متفاوت می‌باشد.

اگر نگاهی به صفحه الکسا بیاندازیم؛ ۳.۱درصد از جستجوهای گوگل، سهم ایران است. به ظاهر این عدد بزرگ نیست، اما…
اگر سهم ایران را از تعداد جستجوهای گوگل در ۲۴ساعت حساب کنیم، می‌بینیم که ما روزانه تعداد ۱۱۹.۹۹۹.۲۳۲جستجو در گوگل انجام می‌دهیم. بنابراین هر ایرانی، به طور میانگین روزی ۲مرتبه در گوگل جستجو می‌کند.

قضاوت با شماست؛ اگر مقداری ارزی که به ازای هر بار استفاده نکردن از جستجوگرهای بومی از کشور خارج می‌شود را کنار بگذاریم، با خود بیاندیشید این کار چه ضربه‌ای به اقتصاد و بازار کار این مرز و بوم وارد می‌کند!!!
]در پُست بعدی، به نحوه‌ی درآمدزایی گوگل از روش‌های مستقیم (ادوردز) و غیرمستقیم (کوئری) می‌پردازیم.[
منبع : یوزنامه

Comments